Doc Development

Jesteś tutaj: Program » Eksperci

Eksperci

2022

Lidia Duda

Reżyserka, scenarzystka filmów dokumentalnych. Jest laureatką wielu prestiżowych nagród, m.in Złotego Lajkonika Krakowskiego Festiwalu Filmowego za „Uwikłanych” (2012) i „Herkulesa” (2004). Zdobywczyni Grand Prix m.in. w Pradze, Moskwie, Nowym Jorku, Chicago, Stambule i Kantonie. Do jej najlepszych filmów należą również: „Tu wódka jest Bogiem, a wiara nałogiem” (2001), „Nie zgadzam się na świat, w którym żyją moi bohaterowie” (2002) i „U nas w Pietraszach” (2002), „Wszystko jest możliwe” (2012) i „Newborn” (2018). Jest autorką seriali dokumentalnych: „Tylko tato” i „Młode rekiny”. Należy do Stowarzyszenia Filmowców Polskich, Polskiej Akademii Filmowej i Gildii Polskich Reżyserów Dokumentalnych.

Jacek Bławut

Operator, reżyser i producent. Wykładowca w szkołach filmowych w Berlinie, Hanowerze, Toruniu (Camerimage Film School) i Warszawie (Mistrzowska Szkoła Reżyserii Andrzeja Wajdy). W latach 1992-94 współwydawca magazynu „Film na Świecie”. Od 2003 członek Europejskiej Akademii Filmowej. W latach 2008-2011 członek Rady Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Od roku 2011 zastępca członka Zarządu Głównego Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Od roku 2010 wykładowca PWSFTviT w Łodzi. Wyreżyserował m.in. filmy dokumentalne „Cyrk Skalskiego”, „Byłem generałem Wehrmachtu”, „Kraj urodzenia”, „Born dead”, „Szczur w koronie”, „Wirtualna wojna” i fabułę „Jeszcze nie wieczór”. Jest obok Victorii Ognewej producentem rozwijanego w programie DOC LAB POLAND filmu Rafała Łysaka pt. „Miłość bezwarunkowa”.

Anna Wydra

Jest założycielką i szefową Otter Films – warszawskiej firmy produkcyjnej, koncentrującej się na artystycznych fabułach i filmach dokumentalnych. Realizuje produkcje filmowe i telewizyjne, głównie na rynku międzynarodowym. Wraz z reżyserem Bartkiem Konopką otrzymała nominację do Oscara za film dokumentalny „Królik po berlińsku”. Jest producentką lub koproducentką licznych, uznanych przez krytyków i publiczność filmów dokumentalnych: „6 kroków” Bartosza Dombrowskiego, „Deep Love” Jana P. Matuszyńskiego, „Efektu Domina” Elwiry Niewiery i Piotra Rosołowskiego, „Sztuki znikania” Bartka Konopki i Piotra Rosołowskiego oraz „Komunii” Anny Zameckiej, film otrzymał m.in. Europejską Nagrodę Filmową i Orła. Filmy wyprodukowane przez Annę były nagradzane na wielu festiwalach, w tym na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Locarno, Festiwalu Filmowym DOK w Lipsku, Festiwalu Filmowym Hot Docs, Krakowskim Festiwalu Filmowym, Międzynarodowym Festiwalu Filmów Dokumentalnych w Jihlavie i Warszawskim Festiwalu Filmowym. Fabuła „Zud” Marty Minorowicz miała swoją premierę na Berlinale, a „Ayka” Sergeya Dvortsevoya została nominowana do Złotej Palmy na festiwalu w Cannes. Anna Wydra jest członkiem Europejskiej Akademii Filmowej.

Barbara Pawłowska

Reporterka, reżyserka filmów dokumentalnych. Prorektor ds. Studenckich Warszawskiej Szkoły Filmowej. Przez ponad 30 lat związana z TVP, kierowała m.in. Redakcją Filmu Dokumentalnego Programu 1 TVP, koprodukowała filmy, które zdobyły wiele nagród, m.in. „A gdyby tak się stało” Marcela Łozińskiego, „Królik po berlińsku” Bartosza Konopki, „Co w bagażu” Kazimierza Karabasza, „Argentyńska lekcja” i „Bracia” Wojciecha Staronia, „Ojciec i syn” Pawła i Marcela Łozińskich. Jest reżyserką między innymi filmu „Dasza”, za który dostała nagrodę główną jury w Kantonie oraz serii dokumentalnej „Przedszkolandia”, która była najlepiej oglądaną w historii telewizji serią dokumentalną (ponad 5 milionów widzów). Wykładowczyni Uniwersytetu SWPS (akademia filmu dokumentalnego oraz sztuka reportażu). Uczestniczka wielu pitchingów filmów dokumentalnych a także jurorka festiwali, między innymi „Człowiek w zagrożeniu” i PRIX ITALIA. Przewodnicząc Sekcji Szkół Filmowych w KIPA, członek Stowarzyszenia Filmowców Polskich, ekspertka PISF. Doktor Sztuk Filmowych i Teatralnych.

Małgorzata Świderska

Reżyserka filmowa i telewizyjna, doktorantka na Wydziale Reżyserii Filmowej i Telewizyjnej PWSFTviT w Łodzi, autorka: filmów dokumentalnych, realizacji spektakli operowych, kilku tysięcy trailerów filmowych i filmów reklamowych. Wykładowczyni PWSFTViT w Łodzi. Realizatorka spotów wizerunkowych Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie. Autorka pokazywanego na kilkudziesięciu festiwalach designu, w Polsce i na świecie, filmu dokumentalnego “Poużywajmy sobie. Historia polskiego wzornictwa”. Współzałożycielka i działaczka organizacji „Kobiety Filmu” zrzeszającej polskie filmowczynie. Obecnie odpowiada za multimedia i wizerunek Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy w Warszawie.

Adam Ślesicki

Adam Ślesicki jest założycielem i prezesem zarządu Fundacji Filmowej im. Władysława Ślesickiego, dyrektorem DOC LAB POLAND – największego w Polsce programu konsultacyjnego i platformy prezentacyjnej dla filmowców-dokumentalistów, producentem filmów dokumentalnych.

W latach 2001- 2015 był związany ze Szkołą Wajdy, gdzie był wicedyrektorem programowym (od 2011 roku), kierownikiem Programu Dokumentalnego DOK PRO (od 2009 roku), szefem promocji i PR (2005-2010) oraz szefem dziewięciu edycji ogólnopolskiego Konkursu Scenariuszowego Script Pro (pierwszych 5 edycji pod nazwą Hartley-Merrill). Urodzony w 1973 roku, absolwent Uniwersytetu Warszawskiego: Instytutu Stosunków Międzynarodowych, Studiów Amerykanistycznych oraz Centrum Studiów Latynoamerykańskich. W latach 1995-2002 pracował jako scenarzysta, tłumacz i dziennikarz.

Jako producent i producent wykonawczy z ramienia Wajda Studio ma na swoim koncie filmy dokumentalne nagradzane na całym świecie (m.in. nominacja do Oscara, nominacja do Europejskiej Nagrody Filmowej, Grand Prix na festiwalu Nowe Horyzonty, Główna Nagroda za film dokumentalny w Palm Springs, Najlepszy Dokument na Los Angeles Film Awards). Wśród wyprodukowanych przez niego tytułów znajdują się takie filmy jak: „Ślimaki” reż. Grzegorz Szczepaniak, „Budzik” reż. Piotr Małecki, „Superjednostka” reż. Teresa Czepiec, „Niewiadoma Henryka Fasta” reż. Agnieszka Elbanowska, „Joanna” reż. Aneta Kopacz, „Decrescendo” reż. Marta Minorowicz.

2021

Lidia Duda

Reżyserka, scenarzystka filmów dokumentalnych. Jest laureatką wielu prestiżowych nagród, m.in Złotego Lajkonika Krakowskiego Festiwalu Filmowego za „Uwikłanych” (2012) i „Herkulesa” (2004). Zdobywczyni Grand Prix m.in. w Pradze, Moskwie, Nowym Jorku, Chicago, Stambule i Kantonie. Do jej najlepszych filmów należą również: „Tu wódka jest Bogiem, a wiara nałogiem” (2001), „Nie zgadzam się na świat, w którym żyją moi bohaterowie” (2002) i „U nas w Pietraszach” (2002), „Wszystko jest możliwe” (2012) i „Newborn” (2018). Jest autorką seriali dokumentalnych: „Tylko tato” i „Młode rekiny”. Należy do Stowarzyszenia Filmowców Polskich, Polskiej Akademii Filmowej i Gildii Polskich Reżyserów Dokumentalnych.

Jacek Bławut

Operator, reżyser i producent. Wykładowca w szkołach filmowych w Berlinie, Hanowerze, Toruniu (Camerimage Film School) i Warszawie (Mistrzowska Szkoła Reżyserii Andrzeja Wajdy). W latach 1992-94 współwydawca magazynu „Film na Świecie”. Od 2003 członek Europejskiej Akademii Filmowej. W latach 2008-2011 członek Rady Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Od roku 2011 zastępca członka Zarządu Głównego Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Od roku 2010 wykładowca PWSFTviT w Łodzi. Wyreżyserował m.in. filmy dokumentalne „Cyrk Skalskiego”, „Byłem generałem Wehrmachtu”, „Kraj urodzenia”, „Born dead”, „Szczur w koronie”, „Wirtualna wojna” i fabułę „Jeszcze nie wieczór”. Jest obok Victorii Ognewej producentem rozwijanego w programie DOC LAB POLAND filmu Rafała Łysaka pt. „Miłość bezwarunkowa”.

Anna Wydra

Jest założycielką i szefową Otter Films – warszawskiej firmy produkcyjnej, koncentrującej się na artystycznych fabułach i filmach dokumentalnych. Realizuje produkcje filmowe i telewizyjne, głównie na rynku międzynarodowym. Wraz z reżyserem Bartkiem Konopką otrzymała nominację do Oscara za film dokumentalny „Królik po berlińsku”. Jest producentką lub koproducentką licznych, uznanych przez krytyków i publiczność filmów dokumentalnych: „6 kroków” Bartosza Dombrowskiego, „Deep Love” Jana P. Matuszyńskiego, „Efektu Domina” Elwiry Niewiery i Piotra Rosołowskiego, „Sztuki znikania” Bartka Konopki i Piotra Rosołowskiego oraz „Komunii” Anny Zameckiej, film otrzymał m.in. Europejską Nagrodę Filmową i Orła. Filmy wyprodukowane przez Annę były nagradzane na wielu festiwalach, w tym na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Locarno, Festiwalu Filmowym DOK w Lipsku, Festiwalu Filmowym Hot Docs, Krakowskim Festiwalu Filmowym, Międzynarodowym Festiwalu Filmów Dokumentalnych w Jihlavie i Warszawskim Festiwalu Filmowym. Fabuła „Zud” Marty Minorowicz miała swoją premierę na Berlinale, a „Ayka” Sergeya Dvortsevoya została nominowana do Złotej Palmy na festiwalu w Cannes. Anna Wydra jest członkiem Europejskiej Akademii Filmowej.

Barbara Pawłowska

Reporterka, reżyserka filmów dokumentalnych. Prorektor ds. Studenckich Warszawskiej Szkoły Filmowej. Przez ponad 30 lat związana z TVP, kierowała m.in. Redakcją Filmu Dokumentalnego Programu 1 TVP, koprodukowała filmy, które zdobyły wiele nagród, m.in. „A gdyby tak się stało” Marcela Łozińskiego, „Królik po berlińsku” Bartosza Konopki, „Co w bagażu” Kazimierza Karabasza, „Argentyńska lekcja” i „Bracia” Wojciecha Staronia, „Ojciec i syn” Pawła i Marcela Łozińskich. Jest reżyserką między innymi filmu „Dasza”, za który dostała nagrodę główną jury w Kantonie oraz serii dokumentalnej „Przedszkolandia”, która była najlepiej oglądaną w historii telewizji serią dokumentalną (ponad 5 milionów widzów). Wykładowczyni Uniwersytetu SWPS (akademia filmu dokumentalnego oraz sztuka reportażu). Uczestniczka wielu pitchingów filmów dokumentalnych a także jurorka festiwali, między innymi „Człowiek w zagrożeniu” i PRIX ITALIA. Przewodnicząc Sekcji Szkół Filmowych w KIPA, członek Stowarzyszenia Filmowców Polskich, ekspertka PISF. Doktor Sztuk Filmowych i Teatralnych.

Małgorzata Świderska

Reżyserka filmowa i telewizyjna, doktorantka na Wydziale Reżyserii Filmowej i Telewizyjnej PWSFTviT w Łodzi, autorka: filmów dokumentalnych, realizacji spektakli operowych, kilku tysięcy trailerów filmowych i filmów reklamowych. Wykładowczyni PWSFTViT w Łodzi. Realizatorka spotów wizerunkowych Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie. Autorka pokazywanego na kilkudziesięciu festiwalach designu, w Polsce i na świecie, filmu dokumentalnego “Poużywajmy sobie. Historia polskiego wzornictwa”. Współzałożycielka i działaczka organizacji „Kobiety Filmu” zrzeszającej polskie filmowczynie. Obecnie odpowiada za multimedia i wizerunek Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy w Warszawie.

Adam Ślesicki

Adam Ślesicki jest założycielem i prezesem zarządu Fundacji Filmowej im. Władysława Ślesickiego, dyrektorem DOC LAB POLAND – największego w Polsce programu konsultacyjnego i platformy prezentacyjnej dla filmowców-dokumentalistów, producentem filmów dokumentalnych.

W latach 2001- 2015 był związany ze Szkołą Wajdy, gdzie był wicedyrektorem programowym (od 2011 roku), kierownikiem Programu Dokumentalnego DOK PRO (od 2009 roku), szefem promocji i PR (2005-2010) oraz szefem dziewięciu edycji ogólnopolskiego Konkursu Scenariuszowego Script Pro (pierwszych 5 edycji pod nazwą Hartley-Merrill). Urodzony w 1973 roku, absolwent Uniwersytetu Warszawskiego: Instytutu Stosunków Międzynarodowych, Studiów Amerykanistycznych oraz Centrum Studiów Latynoamerykańskich. W latach 1995-2002 pracował jako scenarzysta, tłumacz i dziennikarz.

Jako producent i producent wykonawczy z ramienia Wajda Studio ma na swoim koncie filmy dokumentalne nagradzane na całym świecie (m.in. nominacja do Oscara, nominacja do Europejskiej Nagrody Filmowej, Grand Prix na festiwalu Nowe Horyzonty, Główna Nagroda za film dokumentalny w Palm Springs, Najlepszy Dokument na Los Angeles Film Awards). Wśród wyprodukowanych przez niego tytułów znajdują się takie filmy jak: „Ślimaki” reż. Grzegorz Szczepaniak, „Budzik” reż. Piotr Małecki, „Superjednostka” reż. Teresa Czepiec, „Niewiadoma Henryka Fasta” reż. Agnieszka Elbanowska, „Joanna” reż. Aneta Kopacz, „Decrescendo” reż. Marta Minorowicz.

2020

Lidia Duda

Reżyserka, scenarzystka filmów dokumentalnych. Jest laureatką wielu prestiżowych nagród, m.in Złotego Lajkonika Krakowskiego Festiwalu Filmowego za „Uwikłanych” (2012) i „Herkulesa” (2004). Zdobywczyni Grand Prix m.in. w Pradze, Moskwie, Nowym Jorku, Chicago, Stambule i Kantonie. Do jej najlepszych filmów należą również: „Tu wódka jest Bogiem, a wiara nałogiem” (2001), „Nie zgadzam się na świat, w którym żyją moi bohaterowie” (2002) i „U nas w Pietraszach” (2002), „Wszystko jest możliwe” (2012) i „Newborn” (2018). Jest autorką seriali dokumentalnych: „Tylko tato” i „Młode rekiny”. Należy do Stowarzyszenia Filmowców Polskich, Polskiej Akademii Filmowej i Gildii Polskich Reżyserów Dokumentalnych.

Wojciech Staroń

Operator i reżyser od początku swojej pracy silnie związany z filmem dokumentalnym. Ukończył wydział operatorski PWSFiTv w Łodzi. Debiut „Syberyjska Lekcja” (1998) i po latach jego kontynuacja „Argentyńska lekcja” (2010) to wielokrotnie nagradzane na świecie autobiograficzne dokumenty docenione za wybitne nowe spojrzenie na ten gatunek filmowy. Autor zdjęć w licznych filmach fabularnych i dokumentalnych m.in. „Nagroda” (Srebrny niedźwiedź na Berlinale dla autora zdjęć) „Pl. Zbawiciela” (Srebrna żaba dla autora zdjęć na Camerimage).

Anna Wydra

Jest założycielką i szefową Otter Films – warszawskiej firmy produkcyjnej, koncentrującej się na artystycznych fabułach i filmach dokumentalnych. Realizuje produkcje filmowe i telewizyjne, głównie na rynku międzynarodowym. Wraz z reżyserem Bartkiem Konopką otrzymała nominację do Oscara za film dokumentalny „Królik po berlińsku”. Jest producentką lub koproducentką licznych, uznanych przez krytyków i publiczność filmów dokumentalnych: „6 kroków” Bartosza Dombrowskiego, „Deep Love” Jana P. Matuszyńskiego, „Efektu Domina” Elwiry Niewiery i Piotra Rosołowskiego, „Sztuki znikania” Bartka Konopki i Piotra Rosołowskiego oraz „Komunii” Anny Zameckiej, film otrzymał m.in. Europejską Nagrodę Filmową i Orła. Filmy wyprodukowane przez Annę były nagradzane na wielu festiwalach, w tym na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Locarno, Festiwalu Filmowym DOK w Lipsku, Festiwalu Filmowym Hot Docs, Krakowskim Festiwalu Filmowym, Międzynarodowym Festiwalu Filmów Dokumentalnych w Jihlavie i Warszawskim Festiwalu Filmowym. Fabuła „Zud” Marty Minorowicz miała swoją premierę na Berlinale, a „Ayka” Sergeya Dvortsevoya została nominowana do Złotej Palmy na festiwalu w Cannes. Anna Wydra jest członkiem Europejskiej Akademii Filmowej.

Barbara Pawłowska

Reporterka, reżyserka filmów dokumentalnych. Prorektor ds. Studenckich Warszawskiej Szkoły Filmowej. Przez ponad 30 lat związana z TVP, kierowała m.in. Redakcją Filmu Dokumentalnego Programu 1 TVP, koprodukowała filmy, które zdobyły wiele nagród, m.in. „A gdyby tak się stało” Marcela Łozińskiego, „Królik po berlińsku” Bartosza Konopki, „Co w bagażu” Kazimierza Karabasza, „Argentyńska lekcja” i „Bracia” Wojciecha Staronia, „Ojciec i syn” Pawła i Marcela Łozińskich. Jest reżyserką między innymi filmu „Dasza”, za który dostała nagrodę główną jury w Kantonie oraz serii dokumentalnej „Przedszkolandia”, która była najlepiej oglądaną w historii telewizji serią dokumentalną (ponad 5 milionów widzów). Wykładowczyni Uniwersytetu SWPS (akademia filmu dokumentalnego oraz sztuka reportażu). Uczestniczka wielu pitchingów filmów dokumentalnych a także jurorka festiwali, między innymi „Człowiek w zagrożeniu” i PRIX ITALIA. Przewodnicząc Sekcji Szkół Filmowych w KIPA, członek Stowarzyszenia Filmowców Polskich, ekspertka PISF. Doktor Sztuk Filmowych i Teatralnych.

Małgorzata Świderska

Reżyserka filmowa i telewizyjna, doktorantka na Wydziale Reżyserii Filmowej i Telewizyjnej PWSFTviT w Łodzi, autorka: filmów dokumentalnych, realizacji spektakli operowych, kilku tysięcy trailerów filmowych i filmów reklamowych. Wykładowczyni PWSFTViT w Łodzi. Realizatorka spotów wizerunkowych Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie. Autorka pokazywanego na kilkudziesięciu festiwalach designu, w Polsce i na świecie, filmu dokumentalnego “Poużywajmy sobie. Historia polskiego wzornictwa”. Współzałożycielka i działaczka organizacji „Kobiety Filmu” zrzeszającej polskie filmowczynie. Obecnie odpowiada za multimedia i wizerunek Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy w Warszawie.

Adam Ślesicki

Adam Ślesicki jest założycielem i prezesem zarządu Fundacji Filmowej im. Władysława Ślesickiego, dyrektorem DOC LAB POLAND – największego w Polsce programu konsultacyjnego i platformy prezentacyjnej dla filmowców-dokumentalistów, producentem filmów dokumentalnych.

W latach 2001- 2015 był związany ze Szkołą Wajdy, gdzie był wicedyrektorem programowym (od 2011 roku), kierownikiem Programu Dokumentalnego DOK PRO (od 2009 roku), szefem promocji i PR (2005-2010) oraz szefem dziewięciu edycji ogólnopolskiego Konkursu Scenariuszowego Script Pro (pierwszych 5 edycji pod nazwą Hartley-Merrill). Urodzony w 1973 roku, absolwent Uniwersytetu Warszawskiego: Instytutu Stosunków Międzynarodowych, Studiów Amerykanistycznych oraz Centrum Studiów Latynoamerykańskich. W latach 1995-2002 pracował jako scenarzysta, tłumacz i dziennikarz.

Jako producent i producent wykonawczy z ramienia Wajda Studio ma na swoim koncie filmy dokumentalne nagradzane na całym świecie (m.in. nominacja do Oscara, nominacja do Europejskiej Nagrody Filmowej, Grand Prix na festiwalu Nowe Horyzonty, Główna Nagroda za film dokumentalny w Palm Springs, Najlepszy Dokument na Los Angeles Film Awards). Wśród wyprodukowanych przez niego tytułów znajdują się takie filmy jak: „Ślimaki” reż. Grzegorz Szczepaniak, „Budzik” reż. Piotr Małecki, „Superjednostka” reż. Teresa Czepiec, „Niewiadoma Henryka Fasta” reż. Agnieszka Elbanowska, „Joanna” reż. Aneta Kopacz, „Decrescendo” reż. Marta Minorowicz.

2019

Lidia Duda

Reżyserka, scenarzystka filmów dokumentalnych. Jest laureatką wielu prestiżowych nagród, m.in Złotego Lajkonika Krakowskiego Festiwalu Filmowego za „Uwikłanych” (2012) i „Herkulesa” (2004). Zdobywczyni Grand Prix m.in. w Pradze, Moskwie, Nowym Jorku, Chicago, Stambule i Kantonie. Do jej najlepszych filmów należą również: „Tu wódka jest Bogiem, a wiara nałogiem” (2001), „Nie zgadzam się na świat, w którym żyją moi bohaterowie” (2002) i „U nas w Pietraszach” (2002), „Wszystko jest możliwe” (2012) i „Newborn” (2018). Jest autorką seriali dokumentalnych: „Tylko tato” i „Młode rekiny”. Należy do Stowarzyszenia Filmowców Polskich, Polskiej Akademii Filmowej i Gildii Polskich Reżyserów Dokumentalnych.

Jacek Bławut

Operator, reżyser i producent. Wykładowca w szkołach filmowych w Berlinie, Hanowerze, Toruniu (Camerimage Film School) i Warszawie (Mistrzowska Szkoła Reżyserii Andrzeja Wajdy). W latach 1992-94 współwydawca magazynu „Film na Świecie”. Od 2003 członek Europejskiej Akademii Filmowej. W latach 2008-2011 członek Rady Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Od roku 2011 zastępca członka Zarządu Głównego Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Od roku 2010 wykładowca PWSFTviT w Łodzi. Wyreżyserował m.in. filmy dokumentalne „Cyrk Skalskiego”, „Byłem generałem Wehrmachtu”, „Kraj urodzenia”, „Born dead”, „Szczur w koronie”, „Wirtualna wojna” i fabułę „Jeszcze nie wieczór”. Jest obok Victorii Ognewej producentem rozwijanego w programie DOC LAB POLAND filmu Rafała Łysaka pt. „Miłość bezwarunkowa”.

Bartek Konopka

Reżyser i scenarzysta nominowany do Oskara za dokument „Królik po berlińsku”, który był pokazywany na ponad 70 festiwalach, zdobył kilkanaście nagród, trafił do rozpowszechniania w 40 krajach. Autor wielokrotnie nagradzanych dokumentów („Ballada o kozie, „Sztuka znikania, „Nowa Warszawa”, „Droga do mistrzostwa”) oraz fabuł („Krew Boga”, „Lęk Wysokości”, „Z łóżka powstałeś”, „Trójka do wzięcia”). Jego najnowszy film „Krew Boga” (2018) miał premiere na MFF w Moskwie oraz dostał nagrodę za zdjęcia na FPFF w Gdyni. Ukończył filmoznawstwo na Uniwersytecie Jagiellońskim, reżyserię na WRiTV Katowice oraz kurs fabularny i dokumentalny w Szkole Wajdy. Członek Europejskiej i Polskiej Akademii Filmowej. Wykłada reżyserię na WRiTV, prowadzi warsztaty filmowe w różnych krajach.

  «   Wstecz